Pierwsze miodobranie z własnych uli w Bee.pl 
47 kg miodu udało się pozyskać podczas pierwszych miodobrań w mini pasiece założonej z okazji trzecich urodzin sklepu Bee.pl. Tworzą ją trzy ule ustawione na dachu biurowca w pobliżu centrum Białegostoku.
2022-07-30, 10:49

W czerwcu pszczoły dały 17,5 kg miodu wielokwiatowego, miesiąc później 30 kg lipowego. 

"Cieszą nas te zbiory i to, że udało się stworzyć na naszym dachu na tyle sprzyjające środowisko, że pszczoły się tu rozgościły. Pszczoła ma dla nas znaczenie nie tylko ze względu na jej występowanie w naszej nazwie i logo, ale i na jej znaczenie dla świata. Dbamy o te owady nie tylko w mieście, ale i na wsi, zapewniając im dostęp do miododajnych roślin. Zasialiśmy dwie łąki kwietne - miejska znajduje się przy naszych ulach na dachu, druga, większa - powstała na wsi niedaleko Białegostoku" - mówi Joanna Bruszewska - Brand Manager Bee.pl. 

Miód z pasieki nie jest przeznaczony do sprzedaży. Część trafiła do współpracujących z Bee.pl influencerów, promujących zdrowe nawyki. Ponad 40 słoiczków otrzymali pracownicy Fundacji Pomóż Im, która opiekuje się dziećmi z chorobami nowotworowymi i prowadzi hospicjum dla dzieci. Miód z pasieki był elementem upominków z okazji 15. rocznicy działalności fundacji. 

Mini pasieką opiekuje się podlaski pszczelarz Damian Hołota. Jego zdaniem warto pomagać pszczołom, bo obecnie mają dużo mniej dostępnego pożywienia niż kilkadziesiąt lat temu. Poleca wysiewanie miododajnych roślin zarówno w mieście, jak i na wsi. 

Sklep Bee.pl wsparł również w tym roku Fundację Ratujmy Pszczoły. Jej głównym celem jest ochrona pszczół, a także edukacja z zakresu ochrony środowiska i roli zapylaczy. Bee.pl przekazał na jej rzecz połowę zysków z sierpniowej sprzedaży produktów marki własnej (m.in. świeczek, mydeł i balsamów). 

Wspieranie pszczół to tylko jedno z wielu proekologicznych działań marki Bee.pl dla dobra planety. W 2020 roku w magazynie nastąpiła radykalna zmiana w sposobie pakowania zamówień i wyeliminowano materiały foliowe. Przesyłki pakowane są w biodegradowalne kartony i papier bąbelkowy. Stare kartony, w których przychodzą dostawy, przerabiane są na miejscu za pomocą specjalnej maszyny na wypełnienia paczek. Jedyna używana folia to odzysk z opakowań produktów, które docierają od dostawców. 

Liczne zmiany w celu ograniczenia zużycia odpadów wprowadzono też w biurach i magazynie. Pracownicy korzystają ze szklanych butelek na wodę, otrzymali też wielorazowe bawełniane torby na zakupy. Do wyboru wykonanych z ekologicznych materiałów butelek, toreb, filtrów do wody czy bawełnianych chusteczek zachęcani są również klienci sklepu.

Zespół sklepu Bee.pl tworzy właśnie plany na przyszły rok. Pracuje nad wprowadzeniem kolejnych przyjaznych środowisku rozwiązań. Nadal będzie stawiał na ekologię i zdrowe wybory, nie zapominając o pszczołach i edukacji klientów.   

KONTAKT / AUTOR
Monika Kalicka
Specjalistka ds. PR
Glosel, TaniaKsiazka.pl i Bee.pl
530 647 077
ZAŁĄCZNIKI
miod-beepl.jpg
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.